Az Egyesült Államokban foglalkoznak a legtöbbet hazánkkal és ott születik a legtöbb pozitív cikk is rólunk. A németeket az Európai Unióval (EU) való viszonyunk érdekli, és előszeretettel írnak publicisztikákat Magyarországról – derült ki a Nézőpont Intézet Médiaműhely elemzéséből, amely Magyarország 2012-es megjelenését vizsgálta a világsajtóban.
A tanulmányban – Antal Zsolt, a Nézőpont Intézet Médiaműhely vezetője és az Intézet szakértői – 7 ország 40, az országhatárokon túl is ismert médiumában elemezte a hazánkról szóló tavalyi híreket. Az elemzés 3659 média-megjelenésben vizsgálta meg a Magyarországról szóló hírek témáját, és a cikkek polaritását (hangnemét). A tanulmány megállapítása szerint a vizsgált időszakban a nemzetközi média intenzív figyelmet szentelt a hazánkról szóló politikai és gazdasági híreknek; a legnagyobb érdeklődést az elemzett 5 amerikai, 10 német és 8 brit médium mutatta hazánk iránt. A legtöbbet az Egyesült Államok sajtója írt Magyarországról: összesen 840 cikket közöltek az országról. A német sajtó 746, a brit pedig 656 média-megjelenést tett közzé hazánkról.
A Nézőpont Intézet az elemző és közvélemény-kutató tevékenység mellett az idei évtől a médiapolitikával, a média helyzetével, a médiatartalmak és a híradók kiegyensúlyozottságával is foglalkozik újonnan létrehozott Médiaműhelyében. Az Intézet heti rendszerességgel teszi közzé híradóelemzését, amely egyebek mellett vizsgálja a politikai hírek arányát és az abban szereplők megjelenését. A Nézőpont Intézet Médiaműhely vezetője Antal Zsolt médiakutató, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem adjunktusa.
Az elemzést innen lehet letölteni.
.
A tanulmányt 2013. február 13-án mutattuk be egy sajtótájékoztatón. Az eseményről készült fotók Facebook-oldalunkon találhatók.