A mentőket ismerő magyarok 92 százaléka elégedett hozzáállásukkal és szakértelmükkel – derült ki a Nézőpont Intézet októberben készített közvélemény-kutatásából.
A pozitív imázsban a technikai fejlődés is fontos szerepet játszik. Ugyancsak a felnőtt társadalom 49 százaléka került kapcsolatba a mentősökkel, de 61 százalékuk látott már új mentőautókat.
A Nézőpont Intézet közvélemény-kutatása szerint a felnőtt magyarok fele, mintegy 4 millió polgár vette igénybe az elmúlt három évben az Országos Mentőszolgálat segítségét. A mentőszolgálattal kapcsolatba kerülő magyarok többsége – tízből nyolcan – elégedett is volt a kapott szolgáltatással, tehát kimagasló a mentők bizalmi indexe. A mentők segítségére szorulók 92 százaléka, vagyis összesen 3,7 millió ember nyilatkozott így. A helyszínre érkezés gyorsaságával az elmúlt három évben az OMSZ-t igénybe vevők 83 százaléka, míg a betegszállítás gyorsaságával 82 százaléka volt elégedett. A mentőautók felszereltségével pedig a megkérdezettek 78 százalékának nem volt kifogása.
A megkérdezettek 61 százaléka találkozott már új mentőautóval az elmúlt egy évben, amely jelentősen meghaladja a mentőszolgálattal kapcsolatba kerülők 49 százalékos arányát. Még a fiatalok fele is észrevette az infrastruktúra fejlesztését.
A digitális kommunikációban is komoly elismerésnek örvend a szervezet. A mentők Facebook-közössége folyamatosan bővül, az Országos Mentőszolgálat 84 ezer Facebook követőjének 91%-a elégedett az OMSZ közösségi média tartalmaival. A felmérés eredményei a mentőszolgálat kampányainak hasznosságát jelzik, a lakosság közel fele találkozott már az OMSZ életmentést segítő média-kampányaival, melyek körükben 98-99%-ban tetszést arattak.
Módszertan
A Nézőpont Intézet közvélemény-kutatása 2018. október 19-26. között készült 1000 fő telefonos megkérdezésével. A minta reprezentatív a 18 évesnél idősebb lakosságra nem, kor, régió, településtípus és iskolai végzettség szerint. 1000 fős mintanagyság esetén a maximális mintavételi hiba 3,8 százalék.