A rövidebb kampány népszerű üzenet az emberek számára, hiszen ezáltal kevesebb idő jut a kampányban folytatott csatározásokra, vitákra, amely általában taszítja a választókat. Ráadásul feltételezhetik, hogy ezáltal lefaraghatók a kampányköltségek, ami ugyancsak pozitív hozadék lenne a választók szemében, bár nem feltétlenül igaz, hogy rövidebb idő alatt kevesebb pénzt költenek el a pártok.
És ne felejtsük el, hogy a kampány eredeti célja, hogy segítsen a választóknak a tájékozódásban, hogy a megszerzett információk birtokában hozzák meg döntésüket a szavazófülkében.
Az ajánlószelvények gyűjtésének ideje is rövidül, amely egyértelműen a kis pártokat sújtja. Már a tavaszi kampány során egyértelművé vált, hogy a kopogtatócédula-gyűjtés az első komoly megmérettetés, jelentős szelekciós folyamat, többen már itt elvérezhetnek. Nyilván azok a pártok, amelyek kiépített hálózattal rendelkeznek előnyt élveznek a gyűjtésben.
A kampánycsend ideje is jelentősen rövidül, amely azért fontos változás, mert egy olyan kiüresedett intézményről van szó, amely számos problémát vetett fel. Ezáltal elkerülhetőek lehetnek azok a botrányok, amelyek a tavaszi választás során borzolták a kedélyeket.
Szomszéd Orsolya, Észak-Magyarország, 2010. június 23.